Методична нарада, присвячена розвитку критичного мислення на різних уроках

В школі відбулася методична нарада, присвячена розвитку критичного мислення на різних уроках. Розвивати критичне мислення – це значить вчити дітей не тому, що вони повинні думати, а як вони мають думати – розвивати навички аналізу, синтезу, пошуку та переосмисленню інформації, навчити ставити перед собою додаткові питання, знаходити нестандартні рішення, аналізувати свої вчинки та дії. І чим більше поле для самостійних думок та дій (з правом на деякі помилки в процесі засвоювання нових знань) отримають учні – тим ефективнішим буде навчання.

  Одне китайське прислів’я говорить: «Скажи мені – і я забуду, покажи мені – і я запам’ятаю, дозволь мені діяти самому – і я навчуся». Навчити дитину мислити самостійно, зважувати, приймати та брати відповідальність за свої думки й рішення – чи ж не це є одним з найважливіших завдань вчителя?!

Участь у семінарі «Методика розвитку критичного мислення учнів у викладанні різних предметів»

1 березня  2017 року на базі КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» відбувся обласний науково-практичний семінар «Методика розвитку критичного мислення учнів у викладанні різних предметів»  учасниками якого були педагоги нашої школи Козловська О.М., Кір’ян І.Д., Шешеня І.В., Ермакова Г.М., Хабловська В.В. та Степанова О.В.

В ході тренінгу було розглянуто наступні питання:

1.     Що таке критичне мислення. Особливості організації навчання учнів критичного мислення на уроках з різних предметів.

2.     Як і чому учитель має використовувати питання різних типів. Запитання як інструмент розвитку критичного мислення.

3.     Які методи критичного читання потрібні вчителеві. Методи критичного опрацювання інформації.

4.     Методи оцінки достовірності інформації різних джерел.

Після завершення тренінгу кожен вчитель отримав іменний сертифікат від авторів програми і посібника «Основи критичного мислення».

7 лютого 2017 року у світі відзначається День безпечного Інтернету під гаслом «Будь зміною: об’єднаймося для кращого Інтернету». Під час перегляду відео "Загрози в Інтернеті" учні школи пригадали правила безпечного  користування Інтернетом. Діти  з задоволенням взяли участь у створені плакату та малюнків. Упродовж дня учні вирішували ребуси та  кросворди про  Інтернет.

Інтернет є таким, яким ми створюємо його щодня: він є кращий і доброзичливий настільки, наскільки кожний з нас є ввічливим та позитивним онлайн.

Квест-гра: У пошуках скарбу

Мета: згуртувати учнів різних за віком, розвивати вміння орієнтуватись у просторі, кмітливість, розвивати уяву, увагу, логічне мислення, комунікативні навички, поширювати словник учнів, розвивати вміння аналізувати побачене та добирати речі відповідно до вимог завдання, вміння домовлятись та взаємодіяти у групі, виховувати чемне ставлення учнів один до одного, сприяти створенню дружнього дитячого колективу.

Хід квесту

І Організація аудиторії:

Ведуча 1: 23 січня о 13:00 в море йде корабель з двома командами дослідників, які повинні знайти корисні копалини для економії електроенергії….

Ведуча 2: Дослідники перейшли на корабель, а на палубі на них вже чекав відважний капітан, який швидко став до штурвалу і враз корабель почав відходити від берега! Мадрівники з палуби попрощались зі своїми близькими та друзями.
Ведуча 1: Погода дуже радувала капітана, тихо та спокійно, попутний вітер був помічником, тому скоро мандрівники вийшли у відкрите море. До Безтурботного океану залишалось зовсім недалечко, але раптом здійнявся сильний вітер, підхопив корабель і високі хвилі розгойдували його все більше і більше.
Ведуча 2: Раптом всі пасажири відчули сильний поштовх. Капітан зрозумів,що судно сіло на риф і на їхньому кораблі утворилась пробоїна. Всі вистрибнули за борт і почали пливти до берега.

Ведуча 1:Усі успішно дістались острова,де на них чекало багато незвіданого та цікавого.

ІІ Безлюдний острів:

Команди опинились на безлюдному остові. Один учень команди промовляє всхлипуючи:

-Ми опинились на острові,їсти нема чого,людей не має. Ми помремо!(плаче)

-Не треба сумувати. Адже ти не один. Ми разом і ми команда. Подивись на наші емблеми, згадай наш девіз.

1.Представлення першої команди: назва, емблема, девіз.

-Ви чуєте? Хтось кричить. Мабуть, ми не одні на цьому острові. Давайте разом промовимо наш девіз. Вони неодмінно повинні почути нас.

2.Представлення другої команди: назва, емблема, девіз.

(Хтось спіткається об камінь)

-Ой, що це? На камені я бачу записку.(Читає)

Текст:

Я залишив скляну пляшку.Знайди її.

Ведуча 1: Ви знайшли на цьому острові першу підказку. Скористуйтеся нею і знайдіть пляшку. Вперед!

(Діти під музику шукають пляшку)

 

Ведуча 2: Молодці діти! Відкривайте і читайте послання.

(Діти зачитують текст послання)

Текст:

Добрий день! Я капітан Джек. На вас чекають багато випробувань, за подолання кожного з них ви отримаєте частину пазла і зібравши всі дізнаєтесь,де захований скарб. Я залишив деякі речі,які допоможуть вам вижити на цьому острові. Оберіть необхідні.

Ведуча 1: Отже, як ви всі зрозуміли, на вас чекають багато випробувань, за подолання кожного з них ви отримаєте частину пазла і зібравши всі дізнаєтесь,де захований скарб. Капітан залишив вам деякі речі,які допоможуть вижити на цьому острові. Вам необхідно серед багатьох речей вибрати лише ті, що допоможуть вижити на безлюдному острові і пояснити для чого їх можна використати.

3.Конкурс «Необхідні речі»

Ведуча 2: Кожна команда закінчила виконувати завдання. Поясніть чому ви обрали саме ці речі і навіщо вони потрібні вам на острові?

(Команда,що виконала завдання першою і отримує частину пазла)

Ведуча 1: Що перш за все необхідно зробити на безлюдному острові?(Побудувати дім) Так. Але не просто його побудувати,а знайти в ньому наступне завдання.

(Учні розкладають палатку і шукають завдання)

Текст завдання:

Зробити ПОРПРА.

Ведуча 2: Чи зрозуміли ви завдання? Вам необхідно переставити літери так, щоб утворилось слово. Так,що треба зробити?

Ведуча 1: Перед кожною командою лежать речі, які допоможуть вам виготовити прапор. Капітани команд пояснюють,що зображено на ньому. Почали!

4.Конкурс «Виготовити прапор»

Ведуча 2: Більш вдало із завданням впоралась ______________команда. Отримайте свою частину пазла.

Ведуча 1: Будинок ви побудували. Може вже час і поїсти?

Ведуча 2: А що можна знайти на острові?

Ведуча 1: Острів оточен водою. Я гадаю,що в ній багато живе риб. І ви з легкістю можете їх впіймати.

Ведуча 2: У кожної команди є вудка. Вам необхідно по черзі ловити рибу і складати її у кошик.

5.Конкурс «Зловити рибу»

 

 

Розробка заходу: "День кросвордиста"

Мета: Навчальна: вдосконалити навики роботи із кросвордами та ребусами, згуртувати учнів на самостійне виконання завдань, правильно розраховувати час для виконання завдань, знаходити вихід із незнайомої ситуації  ;

Розвивальна: розвивати вміння аналізувати свою роботу, кмітливість, уяву, увагу, логічне мислення, сприяти розвитку інтересу до дисциплін які вивчаються, комунікативні навички, поширювати словник учнів, вміння домовлятись та взаємодіяти у групі;

Виховна: виховувати дисциплінованість, акуратність, чемне ставлення учнів один до одного, сприяти створенню дружнього колективу.

 

Обладнання: емблеми команд, бібліотека «Бюро Мудрої Сови», штаб квартира Кросвордистики, картотека з картками (кросвордами)

 

Хід заходу

І Організація аудиторії:

Сьогодні в стінах нашої школи не звичайний день, а саме: останній день перед довгоочікуваними канікулами, тому, щоб краще відпочивалось вирішено було провести День Кросвордистики. Хто з вас мені може сказати, що таке кросворд? Очікувані відповіді дітей

Хто з вас полюбляє їх розв’язувати?

Кросворд (англ. Cross word — перетин слів)  одна з найпоширеніших у світі ігор зі словами, кросворд розширює кругозір читача і розвиває його ерудицію.

Перший сучасний кросворд (під назвою «ворд-крос», Word-cross був створений Артуром Уїнном і опублікований у недільному номері газети «New York World» 21 грудня1913. 

Ви вже зрозуміли, що сьогодні ми пропонуємо вам позмагатись у спритності розв’язувати кросворди. Чи готові ви до інтелектуального бою? Прозвітуйте девізами свою готовність.

Командири отримують посвідчення.

А тепер уважно послухайте правила.

1.     Керує грою штаб квартира. Для зручності у нас їх 2. На І та на ІІ поверсі. Вивіски знайдете на дверях.

2.     Кожен клас має картку участі, де проставляються бали за виконані завдання та фіксується час за який виконано завдання.

3.     Командир класу маючи пропуск,  приходить до штаб квартири за завданням.

4.     Протягом гри ви повинні виконати 8 завдань. Під час виконання їх ви маєте право ОДНОРАЗОВО скористатись підказкою: вчителя, бібліотеки та Інтернету.

5.     Командир має право давати учням зелену картку (у кожного їх 3 шт.) для виходу з класу (секції).

6.     Командир класу повинен слідкувати за дисципліною та порядком. За секціями закріплено фіксаторів правопорушень, під час недотримання правил автоматично знімаються бали.

Тож  бажаємо вам успіхів! Чекаємо командирів в штаб квартирі.

Розв’язавши всі кросворди буде підведено підсумки та оголошено Найкмітливіших, Найазартніших,  Найшвидчих….. (Підведення підсумків гри та нагородження команд